Alles over het retourneren
We hebben ons best gedaan om het retourproces voor jou zo makkelijk mogelijk te maken zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Lees hier hoe je het pakket voorbereidt, inpakt en inlevert bij je dichtstbijzijnde pakketpunt of weer retour komt brengen bij ons in Hattemerbroek of Drachten.
Heb je toch nog vragen over het retourneren? Neem dan contact met ons op.
Wanneer je het gehuurde pakket hebt ontvangen per post moet deze uiterlijk de dag na de huurdatum ook weer met de post retour worden gestuurd vóór 16:00 uur. Mocht de retourdag op een zon- of feestdag vallen dan mag het een dagje later.
Voor het retour sturen gebruik je het reeds gefrankeerde retourlabel uit het pakket. Deze zit in een plastic mapje met als naam 'retourlabel'. Pak het retourlabel uit dit mapje en schuif deze vervolgens in het plastic venster waar ook het verzendlabel voor de heenreis in zat. Het verzendlabel voor de heenreis mag je weggooien.
Wanneer je alles volgens de paklijst weer hebt ingepakt en schoongemaakt sluit je het pakket af met de meegeleverde tiewraps. Lever het pakket vervolgens in bij een willekeurig PostNL pakketpunt en laat het pakket scannen. Gebruik hiervoor geen pakketautomaat. Het retour sturen met het retourlabel is gratis, je hoeft dus niet nogmaals te betalen bij het pakketpunt. Vraag om een verzendbewijs en bewaar deze totdat je van ons het bericht hebt gekregen dat je pakket weer retour is bij ons.
Bestaat je bestelling uit meerdere pakketten? (#1, #2, #3, etc.) Elk pakket heeft dan zijn eigen retourlabel en eigen paklijst. Pak het volgens de juiste paklijst in en gebruik het juiste retourlabel dat bij deze paklijst hoort.
Klanten uit België sturen het pakket volgens bovenstaand principe via een DHL pakketpunt retour met het DHL retourlabel.
Wanneer je het gehuurde pakket bij ons hebt opgehaald in Hattemerbroek of Drachten, dan moet deze uiterlijk de dag na de huurdatum ook weer worden terug gebracht vóór 16:00 uur. Mocht de retourdag op een zon- of feestdag vallen dan mag het een dagje later.
Voor het retour brengen gebruik je net als bij het afhalen van het pakket de afhaalkast welke 24/7 toegankelijk is. Voor het retour brengen is de cijfercode van het slot gelijk aan het afhalen.
Wanneer je alles volgens de paklijst weer hebt ingepakt en schoongemaakt sluit je het pakket af met de meegeleverde tiewraps. Zorg er voor dat het label met je naam op het pakket blijft zitten zodat we weten dat jij het pakket weer hebt ingeleverd.
Bestaat je bestelling uit meerdere pakketten? (#1, #2, #3, etc.) Elk pakket heeft dan zijn eigen paklijst. Pak het pakket ook weer volgens de juiste paklijst in.
Heb je iets gekocht uit onze webshop? Dan heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel. We nemen alleen ongebruikte producten retour in de oorspronkelijke verpakking. Verzendkosten met betrekking tot retourneren zijn voor eigen rekening.
Je kiest zelf via welke vervoerder je het pakket retour wilt sturen. Bij het pakketpunt reken je zelf de verzendkosten af. Gebruik het retouradres welke op de paklijst staat vermeld. Let op! Bewaar het verzendbewijs voor je eigen administratie totdat het retourproces volledig is afgehandeld.
Voeg daarnaast altijd de paklijst toe aan je retourpakket en schrijf hierop de reden van retour. Wanneer wij het retourpakket hebben ontvangen, gecontroleerd en verwerkt ontvang je bij goedkeuring per mail een creditnota.