Spelmogelijkheden lasergame

1. Shoot'm all (basisspel)

Lasergame huren
Lasergame huren

Doel: Welk team en welke speler wordt het minste geraakt door de andere teams en wint hierdoor het spel?

Iedere speler krijgt een geweer in een bepaalde teamkleur (deze kleur is te herkennen aan de lampjes op het geweer die oplichten en aan de kleur van het geweer). Iedere speler begint het spel met 3 of 4 lichtgevende levensbalken (afhankelijk van de keuze tussen de compacte of XL geweren). De levensbalken bevinden zich aan de zijkant van het geweer. Wanneer een speler tijdens het spel 3x wordt geraakt door de tegenstander, gaat er van het geweer één levensbalk uit.

Wanneer alle levensbalken van het geweer op zijn, kan de speler niet meer schieten en gaan de balken op het geweer knipperen. De speler moet nu terug naar de centrale basis (spelleider) waar de speler weer 'levend' kan worden gemaakt door het geweer met het speciale activeringsgeweer opnieuw te activeren. De speler beschikt vervolgens weer over volledige levens. Op de scorekaart van de speler wordt aangekruist dat de speler een keer uitgeschakeld is geweest. Bij welk team en welke speler is dit aan het einde van het spel het minste voorgekomen?

Aan dit spel wordt een bepaalde tijd verbonden. Aangeraden wordt om korte potjes te spelen van maximaal 15 minuten. Hierdoor zal de spanningsboog des te hoger zijn. Zorg voor een eindsignaal wanneer de 15 minuten voorbij zijn.

2. Deathmatch

Doel: Welk team blijft het langste in leven?

Iedere speler krijgt een geweer in een bepaalde teamkleur (deze kleur is te herkennen aan de lampjes op het geweer die oplichten en aan de kleur van het geweer). Iedere speler begint het spel met 3 of 4 lichtgevende levensbalken (afhankelijk van de keuze tussen de compacte of XL geweren). De levensbalken bevinden zich aan de zijkant van het geweer. Wanneer een speler tijdens het spel 3 keer wordt geraakt door de tegenstander, gaat er van het geweer één levensbalk uit. 

Wanneer alle levensbalken van het geweer op zijn, gaan de levensbalken knipperen. De speler kan nu niet meer schieten en is uitgeschakeld. Het team waarvan uiteindelijk nog mensen in leven zijn wint tijdens dit spel.

Base target3. Capture the base

Doel: Welk team vindt de lichtgevende basis van de tegenpartij het snelste door deze te veroveren?

Bij dit spel wordt gebruik gemaakt van de twee speciale lichtgevende targets die meegeleverd zijn bij het lasergamepakket en de spelregels van spel 1 of spel 2 met de volgende toevoeging:

Tijdens het spel moeten beide teams op zoek gaan naar de lichtgevende basis (lichtgevende target) van het andere team zonder uitgeschakeld te worden. Na het instellen van de basis blijft deze branden in dezelfde kleur als het team waar deze bij hoort. Er kan niet op de eigen basis geschoten worden. Het instellen gebeurt door de lichtgevende basis aan te zetten en er met een geweer van de betreffende teamkleur 1x op te schieten. De basis is vervolgens ingesteld in de kleur waar deze bij hoort.

Wanneer een speler van een team de basis van de tegenpartij heeft gevonden kan de speler op de basis schieten. In totaal heeft de basis 12 levens verdeeld over 4 levensbalken. Wanneer de levens op zijn gaat de basis snel achter elkaar knipperen en is deze door het andere team veroverd wat er voor zorgt dat dit team heeft gewonnen.

Base target uitleg4. VIP game

Doel: Welke VIP-speler van welk team houdt zijn VIP-target het langste in leven?

Bij dit spel wordt gebruik gemaakt van de twee speciale lichtgevende targets die meegeleverd zijn bij het lasergamepakket en de spelregels van spel 1 of spel 2 met de volgende toevoeging:

Tijdens het spel moeten beide teams op zoek gaan naar de VIP-speler van het andere team die een lichtgevende VIP-target op zijn rug of borst draagt. Deze target blijft na het instellen in dezelfde kleur branden als waar de VIP speler bij hoort. Het instellen gebeurt door de VIP-target aan te zetten en er met een geweer van de betreffende teamkleur 1x op te schieten. De VIP-target is vervolgens ingesteld in de kleur waar deze bij hoort.

Wanneer een speler van een team de VIP-speler van de tegenpartij heeft gevonden kan de speler op de target van de VIP-speler schieten. In totaal heeft de VIP-target 12 levens verdeeld over 4 levensbalken. Wanneer de levens op zijn gaat de VIP-target snel achter elkaar knipperen en is deze door het andere team veroverd wat er voor zorgt dat dit team heeft gewonnen.